2015-04-07

To pack or not to pack

Mulla on niin hullu stressi pakkaamisesta ettei mitään rajaa! Maailmassa on kahenlaisia ihmisiä, sellasia jotka pakkaa fiksusti; ei liikaa eikä liian vähän; ja sit sellasia ihmisiä, jotka pakkaa ihan päin persettä, eli minä. Oon aina aikasemmin luottanu siihen, et edellisenä iltana heittelen parit vaatteet laukkuun ja aamulla ennen lähtöö loput kamat, mut must tuntuu nyt jotenki et se ei riitä!! Mul on kyl ihan hyvä luotto siihen et ne jenkitki on keksiny kaupankäynnin perusteet ja sielt nyt joku marketti löytyy mistä voin ostaa sit kledjuja ja muuta itelleni, mut silti! Ihan hulluu. Yritin jonkinnäköstä listaa itelleni väsää, mistä voisin sit aina tarkastaa, mitä on tullu pakattua ja mitä vielä puuttuu, mut ei siitäkään nyt oikeen tullu mitään. Jonkinnäkösen checklistin sain kuitenki aikaseks:

☑ passi
☑ viisumi
☑ cc:n paperit (+work- ja handbookit)
☑ kansainvälinen ajokortti 
☑ elektroniikkalaitteet (kamera+laturi, puhelin+laturi, suoristin, kuulokkeet, adapteritx2)
☑ hygieniatuotteet (shampoo, hoitoaine, saippua, hiusnaamio, dödö, meikit, meikinpoistoaine/nassun puhdistusaine, vanupuikkoja, iso tuubi bepanthenia, käsi-, vartalo- ja kasvovoide, hammastahna ja -harja, huulirasvaa, bodyspray)

protip: laita elmukelmua tonne korkin ja purkin väliin niin ei valu :D

☑ vaatteet (arki-, juhla- ja urheiluvaatteet)
☑ kenkiä (conssit, parit ballerinat, parit sandaalit, lenkkarit, buuuutsit)
☑ tuliaiset (afrikan tähti, muumimukit ja mättöä)

Otan shampoosta sun muista tököteistä mukaan vaan tollaset matkakokoset tönikät, koska oon aika varma että samaa bedheadin shampoota ja hoitoainetta ja victoria's secretin suihkusaippuaa kanssa jenkeistä hehe.... :D Suihkepullossa mulla on body mistiä, en käytä hajuvesiä enää paljoa ollenkaan, ja pikkupurkissa hiusnaamion jämät. Oon lahjotellu mun hiustuotteita sun muita aika avokätisesti pois, ja ajattelin luopua vielä kaikista mitkä jää jälelle. Hiustuotteita mulla on ihan jumalaton määrä, mun pitää niitä viel karsii et mitä otan mukaan ja mitä jää. Luultavasti otan vaan lämpösuojan ja kuivashampoon mukaan, ja sit muut ostan sielt ameriikoiden ihmeellisestä maasta.



Olin tänään ihan superahkeralla päällä, ja astuin ulos himasta ekaa kertaan sitten viime perjantain..... :D kävin pyörähtään kaupoilla ostelemassa tollasia tärkeitä juttuja, esim. adapterit Clas Ohlsonilta ja noi tuliaiset Prismasta ja Anttilasta. Päädyin ostaa perheelle tollaset suht pienet tuliaiset, eli jokaiselle oma muumimuki (muumimamma mutsille, muumipappa faijalle ja muumipeikko pikkujäbälle), sekä sit tuon perheelle Afrikan Tähti-pelin. Halusin viiä mieluummin jotain vähän uniikimpaa suomalaista shittiä, kun esim. nää vanhemmat sano mulle et tää pikkuäijä tykkää ihan sairaasti transformereista, avengerseista ja legoista. Eka ajatus oli et joo, jotain hulk-leegoja, mut aloin vaan kelaamaan et luultavasti sieltä lelukaapin pohjalta sellasia löytyy jo.... :D Halusin myös ottaa vanhemmat jotenki huomioon täs hommassa, ja muumit on niin basic-suomijuttuja että huhheijjaa. Ruisleivät ostan myöhemmin, pakkosaadaruispalojamukaanmuutenkuolen, karkkejakaan mä en viittinyt kauheen paljoa ostaa, tossa on nyt niin paljon salmiakkijuttuja mistä ite en diggaa yhtään niin mul on kova luotto siihen et joku tykästyis ja vetäis noi nassuunsa.. katellaan!


2 kommenttia:

  1. Kätevä kyllä tuo elmukelmuviritys! Pitäskin muistaa ensi kerralla, kun matkustaa:D ja ihanasti jokaiselle oma sopiva muumimuki, varmasti tykästyvät noihin:)

    VastaaPoista
  2. Kriiseilen just pakkauksen kaa! Sunnuntaina lähen Saksaan au pairiks. Täl hetkel aattelin ottaa ison laukun ruumaan ja koneeseen vaa läppärilaukun ja käsilaukun. Jos otit ite läppärin mukaa ni mihin pakkasit sen? Jos läppärin saiski tungettuu matkalaukkuun, ni vois ottaa käsimatkatavaroihinki matkalaukun...

    kesamaailmalla.blogspot.fi

    VastaaPoista